dimarts, 19 de juny del 2018

Quan vaig fer cent anys - Mark Strand


QUAN VAIG FER CENT ANYS    

Volia fer una travessia immensa, viatjar dia i nit cap al món desconegut fins que  em desfés del meu vell jo i prengués possessió d’un jo nou, aquell que potser havia trobat a faltar en els meus viatges anteriors.  Però el primer pas era massa difícil. Estava ajagut al llit, incapaç de moure’m, rumiant, com ho fa la gent de la meva edat, la naturalesa de la malenconia ─com es filtra a l’esperit, com desencarna la voluntat, com desterra els sentits a la fredor de la penombra, com fins i tot les millors intencions, i les més malicioses, es marceixen en la seva torre de defensa. Em vaig quedar mirant el sostre i tot d’un plegat vaig sentir una ràfega d’aire fred, i vaig desaparèixer.         

Mark Strand, Almost invisible  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Lliçó d'astronomia

  Lliçó d’astronomia   El riure silenciós de les estrelles al cel nocturn ens diu tot el que ens cal saber     Come closer...